Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra wybiera dostawcę 8 elektryków

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
16-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
16-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jelenia Góra wybiera dostawcę 8 elektryków
fot. Miasto Jelenia GóraYutongi w taborze MZK Jelenia Góra
MZK w Jeleniej Górze ogłosiło przetarg na dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych. W wyznaczonym czasie ofertę złożyła tylko jedna firma. Konkurs został podzielony na dwie części, a nowe autobusy będą już kolejnymi w taborze MZK.

Przedmiotem zamówienia Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Jeleniej Górze było dostarczenie łącznie 8 autobusów elektrycznych. Każdy z nich ma posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także systemy zliczania pasażerów, informacji pasażerskiej oraz monitoringu.

Wybór ofert i budżet

Podzielony na dwie części przetarg doczekał się ostatecznie tylko jednego ofertodawcy w postaci firmy Busnex, który wycenił swoje usługi na 15 842 400 złotych brutto w pierwszej części oraz 9 249 600 złotych brutto w drugiej części postępowania – zdobywając tym samym kolejno 100 pkt oraz 99,10 pkt w procesie oceny ofert.

W związku z tym, że MZK w Jeleniej Górze przeznaczyło na sfinansowanie zakupu kolejno 17 712 000 złotych brutto oraz 13 776 000 złotych brutto, możemy spodziewać się rychłego podpisania umowy z Busnexem, co oznacza że w ciągu kilku zaledwie miesięcy od dziś na ulice Jeleniej Góry wyjadą nowe elektryczne autobusy marki Yutong, której Busnex jest przedstawicielem w Polsce i będą to już kolejne pojazdy tej marki w taborze spółki.

Zgodnie z ustaleniami zawartymi w dokumentach przetargowych, termin realizacji umowy ustalono na najpóźniej 20 stycznia 2026 roku.

Autobusy klasy MEGA

Przypomnijmy, że przedmiotem pierwszej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, przegubowych, niskopodłogowych, trzyosiowych autobusów miejskich typu MEGA, jednej marki i typu, napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 34 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC. Autobusy mają mieć od 18 do 18,75 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 110, w tym co najmniej 36 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 390 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 300 km.

Autobusy klasy MIDI

Przedmiotem drugiej części zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych, niskopodłogowych, dwuosiowych autobusów miejskich typu MIDI napędzanych silnikiem elektrycznym, ładowanych za pomocą złącza przewodowego (plug-in), wraz z wyposażeniem elektronicznym (dedykowanymi urządzeniami i systemami), niezbędnym oprogramowaniem i dokumentacją. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 15 lat eksploatacji przy założeniu średnio 77 tysięcy kilometrów rocznego przebiegu oraz bezawaryjną długotrwałą eksploatację w temperaturach otaczającego powietrza w miejscach zacienionych od - 30ºC do +40ºC. Autobusy mają mieć od 8,5 do 9,9 metra długości, minimum 2,5 metra szerokości i być nie wyższe niż 3,4 metra. Drzwi mają być dwuskrzydłowe w układzie wejść 2-2-2, 2-2-0 lub 1-2-0. Wymagana liczba miejsc siedzących w autobusach to minimum 55, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących.

Ładowanie autobusów będzie odbywało się na zajezdni MZK oraz w obecnie dostępnych trzech lokalizacjach stacji ładowania terenowego typu plug-in w Jeleniej Górze tj.: przy ulicy 1-go Maja przy Dworcu PKP, J. Kiepury oraz Podgórzyńskiej. Energia elektryczna może być magazynowana w akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 280 kWh. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusem (w pełni obciążonym) przy zasilaniu elektrycznym co najmniej 280 km.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Włocławek z ofertami na 16 elektrobusów z ładowarkami

Komunikacja

Włocławek z ofertami na 16 elektrobusów z ładowarkami

Przemysław Farsewicz 15 maja 2025

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Solaris dostarczy 6 elektryków do Głogowa

Komunikacja

Solaris dostarczy 6 elektryków do Głogowa

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Żory wybierają dostawcę nowych elektryków dla gminy

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Paulina Piziorska 12 marca 2025

Zobacz również:

Włocławek z ofertami na 16 elektrobusów z ładowarkami

Komunikacja

Włocławek z ofertami na 16 elektrobusów z ładowarkami

Przemysław Farsewicz 15 maja 2025

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Solaris dostarczy 6 elektryków do Głogowa

Komunikacja

Solaris dostarczy 6 elektryków do Głogowa

Paulina Piziorska 28 kwietnia 2025

Żory wybierają dostawcę nowych elektryków dla gminy

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Komunikacja

Płock wybrał ofertę lidera na polskim rynku?

Paulina Piziorska 12 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij